Jeg synes det er veldig gøy å lese andres blogger når det handler om mat, det er så mye nytt man kan teste ut! Så nå har jeg testet ut en oppskrift som Voe postet, og som hun har lånt fra en annen blogg igjen.

IMG_3383

Jeg har plutselig blitt veldig fan av bønner, og det er jo ikke akkurat det verste! Det er veldig sunt, billig og en bra kilde til proteiner. Derfor måtte jeg teste ut denne oppskriften da jeg fant den; så here it goes:

  • 1 boks kidneybønner
  • 1 boks kikerter
  • 1/2 finhakket rødløk
  • Fersk basilikum
  • Soltørket tomat, hakket opp
  • 1 ss olje
  • 1 ss balsamicoeddik
  • 1 ss flytende honning
  • evt salt og pepper

Skyll bønnene og kikertene i kaldt vann, kutt opp rødløk, basilikum og soltørket tomat. Bland alt sammen i en bolle og server! Jeg elsker at det tar max 7 min og lage det, siden da gidder jeg faktisk å gjøre det. Så nå håper jeg at dere tester det ut 🙂 Jeg har spist det alene til lunsj, eller så kan man bruke det ved siden av kjøtt som tilbehør.

 

Bon appétit!

//Emilie//

Leave a Reply

