Ja da sitter jeg i sofaen etter helgen og lurer litt på hva jeg skal skrive…mixede tanker og en litt følelsesladet berg og dalebane.

Når man stiller opp på stevne, vil man såklart svømme fortere enn man har gjort noen gang før. Men sånn kan det ikke alltid være. Jeg hadde en helt eventyrlig sesong ifjor, der jeg perset på alle stevner og på alle øvelser. Nesten litt uvirkelig når jeg tenker tilbake på det, men jeg tror det er derfor jeg sitter igjen med en ganske skuffende følelse etter helgen nå.

sig_9366

Jeg hadde håper å kvalifisere meg til Nordisk i løpet av helgen, men det skjønte jeg ganske fort at det kom til å bli vanskelig. Fredagen startet med 200 im og 200 fly. Jeg følte meg ikke helt topp i vannet, og jeg følte ikke at teknikken satt. Det ble 2,14 i både forsøket og finalen på 200 fly, noe som ikke lever opp til det jeg har satt meg som mål.

Det ble derfor en veldig tung start på helgen, og jeg måtte virkelig jobbe med meg selv for å kunne nullstille meg til lørdagen. Fikk en liten opptur med 4 sek pers på 400 fri, men 50 fly var ikke det helt store. Såklart fornøyd med pers på 400 fri, men det er flyen som betyr mest for meg.

skjermbilde-2016-07-16-kl-11-20-10
Foto: Øyvind Thorsen. Fra NM langbane 2016

 

Søndag og siste dag følte jeg at jeg hadde klart å nullstille meg igjen, og 100 fly i forsøket endte 2,7 sek bak pers. Frustert og skuffa siden kroppen kjentes bra på innsøvmmingen. Mellom forsøket og finalen prøver jeg å ikke tenke på løpet i det hele tatt. På innsvømmingen før finaleøkten kjennes flyen bra. Jeg får litt av selvtilliten tilbake og har troen på at det skal gå fortere. Heldigvis gjør det det, 1,5 sek ned fra forsøkstiden. Det er fortsatt 1 sek bak pers, men jeg klarte å gjøre et bedre løp i finalen og tar med meg det.

sig_9372

Jeg har ikke noe svar på hvorfor det ikke gikk som ønsket denne helgen. Kanskje fordi jeg var syk i høstferien? Kanksje Nordsjø kom litt for tidlig? Det er ikke så viktig. Det viktige er at jeg lærer av helgen, og jobber videre. Det er viktig med nedturer og!

Ja det var en litt kjip helg for min del. MEN. Det var og mange oppturer for andre Bærumsvømmere og det gleder meg! Jeg kan ikke perse hver gang jeg stiller på starblokken, og jeg tror det var litt godt for meg å få det “slengt i trynet” denne helgen. Liten reality check innemellom er bare bra! Nå er jeg veldig motivert til å fortsette arbeidet fremover mot neste mål!

//Emilie//

 

 

Leave a comment