Det er kanskje å dra den litt langt å si at jeg er en “blogger”, siden jeg ikke skriver så veldig ofte. Men jeg skriver når jeg har noe på hjertet, og det har jeg nå!

Jeg deltok på Nordsjøstevnet for 3 uker siden, og det gikk som skrevet tidligere, ikke så bra. Ulike grunner til det. Jeg hadde såklart håpet på å svømme fort slik at jeg tok kravet til det Nordiske Mesterskapet som går neste helg, men det gikk ikke i år.

img_3951
Badedrakten er sponset av TYR.

Sånn er det, og man kan ikke alltid klare det man vil! Uansett, jeg ble litt tom etter denne helgen. Jeg ble ikke umoitvert, men bare tom for energi. Det er litt vanskelig å forklare, men det var bare tungt på trening, og jeg var tung i hodet. Det ble en litt ond sirkel, så jeg mistet noen treninger, og det gjorde det bare værre. Hadde ikke noe matlyst en ukes tid, så følte meg bare helt utenfor. Jeg svømte 40000 og 60000 m de ukene, men det var helt uten hodet. Og hvis ikke hodet er med, så får man heller ikke noe ut av treningen. Det er sånn noen ganger, uansett hva man driver med. Man kommer til sånne dalbunner der alt bare er kjipt og dritt uten egentlig helt å vite hvorfor.

Jeg ser på meg selv som en ganske glad og positiv person og liker å spre glede. Derfor har jeg ikke følt meg som meg selv de siste ukene, når jeg bare har vært trist og lei meg. Det får jeg hvertfall ikke noe energi av. Men nå er det andre boller på gang her! Nå er humøret og motivasjonen på topp igjen, og det er så deilig! Rart hvordan noe er bånn i bøtta en uke, og på topp neste. Kanskje jeg bare trengte en liten tur i kjelleren for at jeg skulle kunne reise meg opp igjen.

img_3067

Gleder meg til å trene kjempebra fremover mot jul, ut i det nye året, og så er vi så heldige at vi skal dra på høydeleir i februar! Det gleder jeg meg veldig til. Så nå skal jeg bare holde meg frisk og skadefri, så skal jeg trene som en gud og svømme grisefort til våren 😉

Håper alle får en bra uke!

//Emilie//

Leave a Reply

