Hver eneste år kommer den ene nyttårsklisjéen etter den andre, nyttårsforsetter som skal gjøres over natten og helst ha et resultat før utgangen av januar. Ting tar tid! Og jeg har såklart et par tanker om hva jeg vil gjøre bedre/mer/mindre av i året som kommer.

Bli smartere: Dette høres superteit ut, men jeg kan med hånden på hjertet si at noe av det verste jeg vet er å føle meg dum. Jeg hater å få spørsmål jeg ikke kan svaret på, eller ha rikelig med allmennkunnskap. Siden jeg ikke går på noe studie, brukes ikke hjernen min til så mange intellektuelle oppgaver. Jeg er utrolig glad i å lese, og har lest et tonn med krimbøker opp igjennom, men i år vil jeg lese flere bøker som jeg kan lære noe av. Har nå startet på en som handler om menneskenes historie gjennom 13 000 år, og den er utrolig spennende og lærerik! Fikk også en bok til jul som handler om Norges geologi, så den skal også bli lest i løpet av 2017 🙂

p1000092p1000095

Bekymre meg mindre: Jeg ser på meg selv som en ganske positiv og glad person, men har såklart dager der alt er kjipt og dritt. Det har alle! Jeg har startet 2017 med å være syk, og er ute av vannet i 25 dager..det er ekstremt lenge, lengre enn sommerferien min! Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Derfor skal jeg heller bruke alle kreftene mine på trening fremover, og gjøre øktene så bra som overhodet mulig. Det er ikke noe vits for meg å bruke masse energi på noe jeg ikke kan få gjort noe med! Jeg har det egentlig utrolig bra, og alt er tilrettelagt for at jeg skal kunne bli så god jeg bare vil, så da er det ikke noe vits å bekymre seg over småting 🙂

img_3852

Være mer kreativ på matfronten: Ifjor var jeg hos ernæringfysiolog, fordi jeg syntes det var litt vanskelig å få i seg passe mengde, med nok energi og næringsinnhold. Det hjalp veldig for min del, og jeg er glad jeg gjorde det! Men jeg vil bli flinkere til å lage mat fra bunnen av, variere mer, og lære meg nye oppskrifter. Internett florerer med oppskrifter på sunn, god mat. Det er bare å ta det i bruk! Har også flere kokebøker som jeg vil bli flinkere til å se i i ny og ne. Smoothie er noe jeg har blitt veldig glad i de siste årene, og jeg har blitt flinkere til å variere og lage det i hverdagen. Men jeg har som “mål” å lage det 4-5 ganger i uka. Det er jo så digg! Og man får i seg masse næringsstoffer som kroppen bare har godt av 🙂

p1000020

Ta flere bilder: Nå har det seg sånn at jeg fikk kamera til jul, så nå har jeg ingen unnskyldninger for å ikke ta bilder! Jeg synes egentlig det er ganske gøy, og det er hvertfall morsomt å se tilbake på. Jeg vil ta masse bilder fra Sierra Nevada, og ulike stevner og leirer vi skal på. Nå kan jeg jo nesten kalle meg blogger siden jeg har kamera ;);) Må bare lære hvordan jeg bruker det hehe

p1000089

Trene bedre: Jeg vil hele tiden bli en bedre utøver, så da må man trene bedre og smartere. Å utvikle seg som utøver er utrolig viktig. Holde meg frisk er også et sentralt punkt.

Ta vare på vennskap: Jeg har fått utrolig mange gode venner opp igjennom, og jeg prøver å være flink til å holde kontakt med alle! Og det vil jeg fortsette å gjøre, siden de betyr alt for meg! Venner jeg har fått både gjennom svømmingen og skolen. Utrolig takknemlig for at jeg har så mange fine mennensker i livet mitt!

 

img_2930

img_3325

img_2515

img_0761

Skjermbilde 2016-07-15 kl. 12.54.21
NM lang 2016 – Foto: Øyvind Thorsen. De beste lagvenninnene man kan få!

Dette er ikke nyttårforsett som er veldig vanskelige eller harde å gjennomføre. Men det er små ting som skal gjøre at jeg blir mer fornøyd med meg selv, og forbedre hverdagen min! Jeg synes det er litt klisjé med nyttårsforsett, men på en annen side er det lettere å starte på noe nytt når det er et helt nytt år. Har du noen nyttårsforsett?

//Emilie//

 

Leave a Reply

