Grove scones med eple og rosin

Var på god gang med trening denne uken, men dessverre har halsen blitt vond. Da fikk jeg nesten ikke trent igår, og må stå over idag. Det er rett og slett drit kjedelig, men gjør alt for at det skal bli bra til imorgen!

Men når jeg ikke får trent må jeg finne på andre ting, og idag bakte jeg scones! De ble veldig gode, og scones er veldig lett og kjapt å lage. Man kan egentlig putte hva man vil i scones, det er det som gjør det så lett og digg! Brukte en oppskfrift jeg fant på spisogyt.no , men endret litt på innholdet.

p1000162

Ingredienser:

  • 200 gr hvetemel
  • 70 gr havregryn
  • 30 gr havremel
  • 60 gr hjemmelaget granola (kan erstattes med havregryn eller annen type frokostblanding
  • 1 stk eple, raspet (og skrelt)
  • En neve solsikkefrø
  • To never rosiner
  • 2 dl melk
  • ca 240 gr naturell yoghurt (vaniljeyoghurt kan og brukes)
  • 4 ts bakepulver
  • 1 ts salt

p1000143

p1000154

 

p1000145

Jeg hadde på brunost og syltetøy, men de kan spises med all slags pålegg, eller bare som de er. Håper det smaker!

Satser på å være helt frisk igjen imorgen, og så skal helgen tilbringes i Lillehammer sammen med min beste venninne som bor der! Det har jeg gleder meg veldig til ❤

//Emilie//

Leave a Reply

