Det er faktisk litt surrealistisk å sitte hjemme i sofaen og se på 5-mila nå. Etter en 11 timers reise igår, var vi endelig i Norge igjen! Ubeskrivelig deilig å komme hjem til dyne, egen seng og taco!

IMG_0314.JPG
Ekte nordmann med 5-mila og Mariussgenser idag 😉

Høydeleiren er over for denne gang, og det ble 3 gode treningsuker for min del. Jeg er fornøyd med hvordan jeg gjennomførte, og har jobbet fokusert med å utvikle meg! Vi har trent mye, ganske langt og med høy kvalitet. Vi har fått se svømmere i verdensklasse trene, og det har vært kult å følge med de!

Japanerne var der siste uken, med blant annet Kosuke Hagino, som er olympisk mester fra Rio på 400 im. Det tyske landslaget kom også med en stor tropp, der blant annet Franziska Hentke som er europamester på 200 fly, var med. To ungarere var der da vi kom, europamester på 400 im David Verraszto (+bronsje i VM), og Biczo Bence som var i semifinale på 200 fly i OL 2012. Det er spennende å høre hvordan andre nasjoner trener, og mye er annerledes enn den norske treningsfilosofien.

Processed with VSCO with g3 preset

img_0182

Dessverre for oss, var leiren preget av ganske mye sykdom. Jeg kom unna med bare de to første dagene med vondt i bihulene, men mange slet blant annet med magetrøbbel den siste uken. Det er veldig synd, og utrolig kjedelig å være syk på leir, men man må alltid prøve å holde humøret oppe og se fremover! Selvom man er syk, kan man f.eks. se på videoanalyser og observere andre utøvere, alltid søke etter ny kunnskap selvom man ikke får trent. Viktig å lære av dette, siden det var alle sin første høydeleir (utenom meg som var i Flagstaff i 2012). På det meste var 6/9 syke på et tidspunkt..

img_0278

Treningssenteret i Sierra Nevada var helt optimalt. Det var tilrettelagt på alle måter for idrettsutøvere og det har vært en kanon leir synes jeg. Her drar jeg gjerne tilbake! Men jeg merker at 3 uker var nok, og det var deilig å komme hjem igjen. Kroppen var ganske kjørt i perioder der oppe!

img_0115

img_0131

Det er kun 11 dager til NM i Bergen, og Swim Open Stockholm 2 uker etter det! Det blir veldig spennende å se hvordan kroppen reagerer de neste 10 dagene på å komme ned i lavlandet igjen. Deilig å kunne gå opp en trapp utenom å få 150 i puls! Vi kommer til å slippe opp til NM, men hovedfokuset og toppingen blir lagt på Stockholm, siden det er langbane.

Dagen idag blir tilbragt på sofaen med ski på TVen, og jeg har ikke planer om å gjøre så mye annet 🙂

//Emilie//

Leave a Reply

