Jeg gråter i ren frustrasjon. Jeg finner ingen svar. Jeg hater det her.

Det er nå 6 uker siden påske, og jeg har ikke hatt en eneste uke med 100% utført trening. Jeg har ikke vært i nærheten engang. Jeg ble syk etter Swim Open Stockholm som gikk i påsken. Halsen var hoven og vond og jeg fikk bihulebetennelse. Noen uker med null trening. Ble ganske bra igjen og fikk trent en uke med lav intensitet for å bygge meg litt opp igjen. Så fikk jeg igjen vondt i halsen og brystet/lungene, og har vært ute siden. Det er over 2 uker siden, og jeg har stort sett ligget på sofaen de siste 16 dagene. Fått trent litt landtrening den siste uken, men utenom det nada.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir helt rådvill fordi jeg ikke kan gjøre noe for at ting skal bli bedre virker det som. Har tatt utvidede blodprøver nå og håper inderlig de kan gi meg noen svar. Nå vil jeg bare vite hva som foregår, fordi det er helt uutholdelig å ikke vite hvorfor jeg ikke blir noe bedre. Jeg blir rett og slett sprø av å sitte på sidelinjen og se de andre trene. Selvfølgelig kjempe glad på de andres vegne når de trener bra. Når jeg ikke får trent selv blir jeg bare utrolig misunnelig på de som får det, og håper inderlig de gjør alt som skal til for at de blir bedre og utnytter sjansen. Som Elise Olsen sa, ” Håper dere benytter hvert eneste tak, hver vending, hvert fraspark og hvert stup til det fulle.” Hun er dessverre og veldig mye syk.

Bærumsvømmerne har hatt mye sykdom denne sesongen, og jeg ha stilt meg selv dette spørsmålet minst 4209 ganger, “Hvorfor?”. Hvorfor blir vi syke? Blir vi mer syke her enn i andre klubber? Er vi bare uheldige eller har det noe med kost/restutisjon/svømmehall å gjøre? Vi har ikke funnet noe svar på det enda.

Det eneste jeg ønsker er å trene svømming. Jeg vil bli en av verdens beste. Jeg skal være med i Tokyo 2020. Det er målet og det er planen. Så frustrasjonen er STOR når det er nettopp trening jeg ikke får gjort pga all sykdommen. Humøret er stort sett bra hos meg, men noen dager (som idag) er alt bare håpløst og jeg vil bare legge meg ned å grine.

Håper folk trener bra og er klar over hvor heldige de faktisk er.

//Emilie//

 

Leave a Reply

